Reakce na příspěvek

Žádné obavy ze zatížení střechy

8.1.2012 02:37 vložil Filip

Jak jsem si přečetl pár příspěvků, tak jsem se podivil kolik lidí má obavy ze zatížení střechy. Pokud máte autohavárii, tak při převrácení do pole střecha moderního automobilu toto zatížení obvykle vydrží tak aby se nezbortila dovnitř. Auto váží průměrně 1,3 tuny a dopad je navíc dynamický, nikoliv opatrné převrácení aby se nai vajíčka nerozbila. Že je potlučená je věc jiná. Ale v nosných bodech kam se kotví střešní nosiče je pevná, jsou to nosné uzly, nikoliv pružný prostředek střechy.
Kdysi kolega vezl na voze Š 1203 dřevotřísky, několik tabulí. Bylo to 400 kg ! Musel jet opatrně, i tak se auto trochu kymácelo. Byla to extrémní situace a nic se nestalo. Nejel rychle, takže to nemělo daleko k statickému zatížení.
Když se podíváte pod tapecírunk střechy vozidla, zjistíte, že v místech úchytů probíhají nosníky z ocelového plechu. Na autech se na nosníky tvořící kostru vozidla používá plech vyšší pevnosti než je plech co běžně koupíte v prodejních se železem aby nemusel být tlustší a auto nevyšlo příliš těžké.
Takže jediné co mi na tomto řešení vadí je byrokracie která se na to nedívá v některých zemích v příznivém světle. Ale jak jsem si všiml, tak na odstavných parkovištích u dálnic jsem tato vozidla se vztyčeným stanem viděl, takže zdá se, že nařízení se zas tak moc striktně neplní a nekontrolují.


Ochrana proti spamu

Zadejte text z obrázku:

Mapa webu  |  Redakční systém WebRedakce - NETservis s.r.o. © 2021